1) Promyslete si, co chcete dělat, jakou změnu ve vašem okolí chcete dosáhnout.

Žádost o grant vyžaduje mnoho různých technických úkonů, ve kterých se člověk snadno ztratí. 

Než se do těch nezbytných technikalit a byrokracie pustíte, dejte si se svým týmem čas a dobře si vyjasnětě, jaký skvělý posun ke globálnímu občanství a v participaci mladých lidí by měl být na případném konci Vašeho vysněného projektu. 

Toto na zřeteli Vás může motivovat v někdy trochu těžkých fázích podávání žádosti. Zároveň to zvyšuje šanci, že se Vám podaří tuto 'message' přes písmenka v žádosti a jejích přílohách dostat i k hodnotitelům a tím se i zvyšuje šance na to, že zrovna Váš projekt bude podpořen.

V textu výzvy jsou v tomto ohledu důležité části: 'Cílová skupina', 'Cíle výzvy', 'Tématické priority' a 'Možné typy aktivit', 'O kolik lze žádat'

2) Zkontrolujte, jestli patříte mezi oprávněné žadatele, jestli splňujete všechny podmínky.  

Přestože fandíme všem dobrým nápadům, jsme v rámci projektu GearUP! vázáni smlouvami a dohodami v projektovém konsorciu a tak můžeme podpořit jen žadatele, kteří splňují konkrétní podmínky a zvládnou nám je také doložit prostřednictvím správných příloh.

V textu výzvy jsou v tomto ohledu důležité části: 'Komu je výzva určena' a 'Oprávněná žádat je organizace (případně jiná entita), která je'

3) Ujistěte se, že jste schopni dodat všechny potřebné informace a povinné přílohy.

Žádost se podává prostřednictvím Google formuláře. Doporučujeme, abyste si předem prošli, jaké informace bude třeba ve formuláři vyplnit. K tomuto účelu jsme připravili tento náhled formuláře. Pokud si informace za svoji organizaci (a případné projektové partnery v případě, že žádáte v rámci konsorcia) připravíte předem, minimalizujete tím riziko technických komplikací spojených s přerušovaným vyplňováním formuláře.

V posledním kroku budete vyzváni ke vložení povinných příloh. Je jich 5:

  • Obsahová část žádosti o grant - Tento dokument ve wordu si stáhněte do svého PC a vypracujte jednotlivé otázky. Respektujte prosím rozsah vymezený počtem znaků pro jednotlivé odpovědi. Pro nás je jednoznačně důležitější smysl a věcné vyjadřování než košaté slohové cvičení. Do formuláře žádosti, pak můžete vkládat tuto přílohu jako dokument nebo PDF.
  • Rozpočtový formulář - Tuto tabulku si prosím také stáhněte a vyplňte ve svém PC.
  • Seznam členů/podporovatelů/dobrovolníků - Předlohu pro tuto přílohu si také stáhněte do svého PC. Seznam minimálně 20ti osob do ní můžete vložit různými způsoby. Na závěr je třeba dokument podepsat. Do formuláře pak můžete vkládat dokument, PDF nebo obrázek.
  • Čestné prohlášení o projektech EU DEAR - U této přílohy počítáme s tím, že si ji stáhnete, vytisknete a podepíšete. Do formuláře můžete vkládat jako PDF nebo obrázek.
  • Declaration on exclusion criteria by the third party (prohlášení v anglickém jazyce o tom, že splňujete kritéria pro žadatele o grant z EU DEAR programu) - U této přílohy počítáme s tím, že si ji stáhnete, vytisknete a podepíšete. Do formuláře můžete vkládat jako PDF nebo obrázek.

Nedává velký smysl přistupovat k vyplňování formuláře žádosti, aniž byste měli připraveny všechny tyto přílohy.

Před odesláním žádosti bude ještě třeba zaškrtnout:

V textu výzvy jsou další informace k podávání žádosti v části: 'Informace k podání žádosti'

4) K podání žádosti pomocí Google formuláře včetně vložení povinných příloh budete potřebovat Google účet. 

Pro Google formuláře, které mají funkci nahrávání příloh, platí limit, že je mohou vyplňovat pouze osoby, které jsou přihlášené ke Google účtu.

Pokud takovým nedisponujete, pak si ho prosím předem založte!

V případě, že by Vaše žádost byla úspěšná a my bychom Váš projekt podpořili, budeme i nadále používat služeb například Google Workspace apod.. Tento účet by se Vám ještě mohl hodit. 

5) V případě nejasností nás kontaktujte, nebo se přihlašte na webinář.

Přestože jsme se opravdu snažili celý proces žádání o grant co nejvíce zjednodušit, tak si uvědomujeme, že je to stále náročná divočina.

Projektová koordinátorka je připravena Vás na cestě k úspěšné grantové žádosti provést a podpořit. Proto ji neváhejte kontaktovat, pokud máte jakékoliv otázky nebo nejasnosti.

Připravili jsme pro Vás také 2 online příležitosti probrat, vše co Vás zajímá:

  1. Informační webinář - 8. 10. 2024 - 16:00 – 17:00 - přes Zoom
  2. Online konzultace Q/A - 14. 11. 2024, 15:00 – 16:30 - přes Zoom


Podrobnější informace a registraci naleznete v sekci 'Materiály a akce'.

6) Když máte všechno připravené, vyplňte online formulář žádosti o grant. 

Pozorně jste si pročetli tento návod? Připravili jste si všechny přílohy? Nachystali jste si za Vás a případné partnery všechny odpovědi do formuláře pro podávání žádosti?

V sekci 'Materiály a akce' jsme pro vás nachystali pomocný checklist.

Nyní už nezbývá než Vám popřát hodně štěstí při podávání žádosti přes náš Google formulář.

7) Trpělivě čekejte na další informace a rozhodnutí, zda Váš projekt byl podpořen.

Nyní počkáme na konec okna pro podávání žádostí, pak vyhodnotíme jejich formální správnost a předáme je hodnotící komisi. O průběhu a výsledcích Vás budeme průběžně informovat a na konci ledna bychom se měli dozvědět, které projekty budou z naší výzvy podpořeny, a pak se Vaše velké plány mohou začít dít ;-).

V textu výzvy jsou další informace v částech: 'Harmonogram výzvy', 'Termín realizace', 'Hodnocení žádosti' a 'informace k realizaci'.